Bienvenue au Senegal!

Salam Aleikum!

na nga def? (hoe gaat het)

Dinsdag vertrok ik met een klein hartje naar Senegal. Vele traantjes zijn gevloeid. Familie, vrienden, omgeving,... het is duidelijk geen gemakkelijke opgave om dit alles achter te laten. We zijn op de vlucht gestapt richting Istandbul om vandaaruit een vlucht naar Dakar te nemen. Het was een lange en vermoeiende reis. Mijn vliegangst was vrij goed onder controle (met dank aan de pilletjes

Laughing
) We hadden echt wel een luxevliegtuig. Tv schermen met allerlei films en muziek dat we konden selecteren en bekijken. Heel veel eten aan boord. Jaja, ik ben wel te vinden voor Turkish Airlines. Om 2uur lokale tijd kwamen we aan. Ik werd onmiddellijk geconfronteerd met het Senegalees ritme. Een lange file voor ons visum. Daarnaast sloeg de hitte toe, 30 graden (om 2uur 's nachts!!). Later stonden de mensen van de Viavia ons op te wachten om dan naar daar te vertrekken. Ik verblijf momenteel 3 dagen in de viavia van Yoff om daarna van hieruit te vertrekken naar Pikine en men gastgezin.

Vandaag zijn we naar het strand van Yoff geweest. Zo mooooi

Cool
De meeste stranden zijn hier zeer vervuild maar in Yoff valt dit heel goed mee. Vele kindjes zitten op strand te voetballen en wat zijn de Senegalese kindjes schattig! Daarna vertrokken we naar Sandaga (centrum dakar). Een megarit met de taxi. De Senegalezen rijden echt gevaarlijk en allemaal door elkaar. Iedereen loopt ook zomaar het straat over. Ik heb vandaag een paar keer bij mezelf gedacht, worden hier geen mensen omver gereden?.

In Dakar vond ik veel Europese invloeden terug. Een aantal toeristen en vrijwilligers uit Europa, europese keuken, muziek, enz.Eens in Dakar centrum zijn we naar marché sandaga geweest.Een zeer drukke markt. Onmiddellijk kwamen er 10 Senegelezen bij ons die ons allemaal begeleidden naar de winkels. Ze krijgen zelf een percentage als we iets kochten, vandaar. In de winkels was het dus druk druk druk, 10 toubabs (blanken) en 10 Senegalezen. Op de markt worden vooral veel schilderijtjes, kettingen, beeldjes, mandjes, kledij, enz verkocht door mensen op straat. Daarnaast zijn er ook vele kinderen, en vrouwen met kinderen die bedelen. Zielig! Later zijn we even gaan chillen aan de Place de l'indépendance. Ik had pijn aan mijn voeten (blaren tot en met, nood aan andere teenslippers!!) Na ons 'chill'moment zijn we naar kermel geweest. Een klein en rustig marktje. Ik heb daar mijn eerste aankoop gedaan 2 zelfgemaakte mandjes (mooi ze!). Later keerden we terug naar de viavia met een taxi. Tijdens de terugrit maakte ik kennis met de Senegalese files. Amai amai, samen met die hoge temperaturen en wilde rijstijl, puffen geblazen. Langs de weg verkopen de mensen vanalles; cleenex, noten, armbandjes,... Letterlijk vanalles

Laughing
.

Eens aangekomen aan de viavia ben ik in het winkeltje hier rechtover teenslippers gaan kopen voor 500 CFA (0,75 cent), het leven is hier echt goedkoop en daarbovenop zitten ze veel beter! Morgen gaan we een dagje chillen op strand en andere activiteitjes.

Voila voor zover mijn eerste blogbericht. De foto's komen zeer binnenkort online.

Bisous,

Kim

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!